? ??????????????Incredible Butterflies (New)? ????? ?? ???Rating: 4.8 (91 Ratings)??98 Grabs Today. 34229
Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????6?? ???????????????????????????Phone Booth? ????? ?? ???Rating: 4.6 (12 Ratings)??93 Grabs Today. 23193 Total Grabs. ??????Prev BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, August 23, 2009

Ramadhan 2009

SALAM RAMADHAN
SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM.
Semasa menulis ni dah masuk hari ke 3 umat islam berpuasa. Aku dalam dilema, samada nak balik kampung atau tidak weekend nanti. almaklumla 31 ogos 2009 jatuh pada Isnin. So kalau aku cuti Jumaat maknanya aku boleh berbuka, berterawih dan bersahur di kampung selama 4 hari. Bestnyer. Di Opis ni terlalu banyak kerja hendak disiapkan sebelum 31 ogos. Ooo....pening kepala. Aku belum jumpa bos untuk menyatakan hajat aku ni. Biasanya kalau time kritikal macam ni aku jumpa dia mahu muka bos aku macam muka......... entah la tak berani nak kata.

Apa2 pun kat sini pun bukan nye tak boleh berterawih. Asal nak je sebenarnye. Citer aku, Malam pertama terawih kami sekeluarga ke Masjid KLCC, ikut kata hati Mimi dan Aiman (nak terawih tempat abahnya kerja). so kami pun ngikut je. sebenarnya kami pun tak pernah terpikir nak terawih sampai ke sana. Tapi kat sini memang nyaman. Tak ada bising kanak2 macam dekat surau taman2 perumahan biasa. Kalau rumah area sini boleh la terawih kat sini tiap2 malam. Tapi yang penting niat kita, nak mencari keberkatan malam2 di bulan Ramadhan. Kat mana pun boleh.
Malam2 berikutnya terawih kat surau dan masjid kat rumah je la, memandangkan masa, nak tunggu anak2 menyiapkan diri, maklumlah kan dah kenyang perut tu kurang la sikit pergerakannya. Puas sangat hati bila anak2 semua nak ikut ke masjid termasuk yang paling kecik umur 3 1/2 tahun. Sekurang2nya anak2 boleh paham erti terawih dan puasa.

Pasal makan pulak, Hari pertama dan kedua masak sendiri je, kebetulan cuti sabtu ahad. kami sememangnya tak berapa boleh telan lauk kat pasar tu. kalau setakat kuih je boleh le. apa2 hal pun laki aku mesti nak makan air tangan bini dia. kalau beli banyak komen dari makan.

Hari pertama aku masak daging masak lemak campur nangka, aku yang teringin, Pastu Lala masak sambal kesukaan anak2 yang berpuasa, (Mimi dan Aiman) puding gula hangus kesukaan suami, dan bubur jagung, memang kesukaan anak2 perempuanku. meriah gak, biasa kalau hari sabtu dan ahad aku akan ikut apa kemahuan anak2 untuk berbuka. Masak sendiri lagi best, puas rasanya. Hari kedua masak sup kaki lembu........ fuyo resepi mak mertua tu. Mak mertuaku, kalau buka kedai masak sup kaki lembu, rasanya semua kedai boleh tutup. Tapi aku.... tiru je, yang penting suami puji cukup la kan?






0 comments: