? ??????????????Incredible Butterflies (New)? ????? ?? ???Rating: 4.8 (91 Ratings)??98 Grabs Today. 34229
Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????6?? ???????????????????????????Phone Booth? ????? ?? ???Rating: 4.6 (12 Ratings)??93 Grabs Today. 23193 Total Grabs. ??????Prev BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, September 6, 2009

Aiman, Anakku Yang Ketiga

SYAHMI AIMAN, umur baru nak masuk 9 tahun, tapi badannya ngalahkan orang tahun 6. Setiap kali beli baju untuknya mesti saiz kanak2 umur 14 tahun. Orangnya sensitif tak padan dengan laki. Kalau makan dia no 1. setiap kali ngadap makanan kita nengok cam orang lapar la. padahalnya.......... baru je makan. Bulan puasa ni nampaknye berat badan pun turun sikit. Walaupun laki dia pandai layan adik2. Pandai ambik hati orang. Aween dengan Amirun suka sangat kawan dengan dia.

Masa bergambar ni, kami baru balik hantar Iva(maid aku) balik Indonesia. Muka pun sedih lagi dengan rindukan bibiknya dan tidur yang tak cukup. Baru lepas nangis. Aiman ni, walaupun kita nampak dia tak rapat sangat dengan Iva tapi sayang dia kat Iva lain sikit. Setiap kali nak ke sekolah, cium tangan Iva. Kalau ada apa2 rahsia, dia akan kongsi dengan Iva. Siap pesan lagi kalau barang2 sekolah hilang, tak bagi Iva beritahu aku. Si Iva ni pulak ikut je kata Aiman, takut nanti aku marahkan Aiman. Kesian kat budak2. Tu sebab la anak2 aku sayang sangat kat Iva ni. Semasa Iva berangkat, dia lah yang paling sedih. Masuk je ke dalam kereta, terus nangis sepuas hati.Kesian aku nengok.

Tapi satu je, Dia ni jenis dengar kata, bagi nasihat sikit dah dengar dan boleh ikut cakap kita. Seingat aku dari kecik perangai dia, walau nangis sekuat mana pun, kita buat janji sikit dia dah elok dah dan janji tak buat lagi. Dalam 4 beradik anak aku, dialah yang paling senang dipujuk. Tapi kalau dah berjanji dengan dia ni mesti kena tepati, kalau tidak merajuk lah berhari2.

0 comments: